
In de moeilijke, emotionele tijd na het overlijden van een dierbare moeten er veel beslissingen worden genomen in een korte tijd. Een uitvaart organiseren, een huurhuis moet leeggehaald worden om nog maar te zwijgen over de erfenis. En juist nu staat je hoofd er helemaal niet naar.
Een nabestaandendossier is een digitaal of papieren dossier met alle belangrijke contactpersonen, gegevens en documenten, zodat je in ieder geval geen tijd kwijt bent met zoeken naar belangrijke telefoonnummers of akten.
In een nabestaandendossier staan dezelfde gegevens als in een calamiteitendossier. Hieraan worden nog wel een aantal belangrijke documenten toegevoegd. Denk aan wensen rondom de uitvaart (zoals muziek en bloemen), een lijst met personen die een rouwkaart moeten ontvangen en wie wat regelt na het overlijden.
Ook een overzicht met alle abonnementen en lidmaatschappen die moeten worden opgezegd mag niet ontbreken. Mobiele abonnementen, tv gids, de containerreiniger….toch vervelend als de opzegging er bij in schiet.
Een professional organizer kan na een overlijden ook veel werk uit handen nemen. Met name kunnen wij helpen met opruimen, uitzoeken, archiveren, wegdoen en opslaan van bezittingen en documenten. Het kan fijn zijn om extra handen aan het werk te hebben in een tijd waarin je eigenlijk liever met andere dingen bezig bent.